Waar en wanneer vul ik de onkosten voor mijn onderneming op de beveiligde site van de Belastingdienst?

Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met mijn eigen bedrijfje. Daarbij heb ik zoals elke startende bedrijf onkosten gemaakt.

Deze onkosten kan ik opgeven op de beveiligde site van de Belastingdienst.

Onder welk kopje moet ik dit doen?

En wanneer moet ik dit doen? Moet ik per kwartaal de onkosten doorgeven of kan dit ook jaarlijks?

Het eerste kwartaal van dit jaar was ik te laat met invullen en heb ik meteen 0 ingevuld bij de aangifte.. Ik had in dat kwartaal wel onkosten gemaakt.

Kan ik deze dan ook met terugwerkende kracht invullen of gewoon opgeven aan het einde van dit jaar?

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het opgeven van de onkosten?

Dit zijn veel subvragen, maar ik kan geen duidelijke informatie hierover vinden op internet.

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden.

Alvast bedankt.

Maurice

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je het over de aangifte omzetbelasting hebt. In dat geval verzamel je voor de aangifte per kwartaal alle rekeningen die te maken hebben met je bedrijf. De omzetbelasting die op die facturen staat tel je op.
Dat totaalbedrag vermeld je in de rubriek "voorbelasting" of "te vorderen omzetbelasting".
Als je in dat kwartaal ook goederen hebt verkocht, of diensten geleverd hebt, moet je over die omzet ook omzetbelasting afdragen. De omzet vermeld je in, volgens mij het eerste hokje (staat er bij "omzet") en de verschuldigde omzetbelasting daarachter.