Wat houd bewindvoering nu percies in! En heb je dan zelf nog wat te zeggen over je in en uitgavens?zitten er ook minder goede kanten aan?

bewindvoering

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Bewindvoering in het kader van de WSNP houdt in dat je 3 jaar lang weinig financiële vrijheid hebt. Grote kans dat het eerste half jaar ook je post via de bewindvoerder loopt, die de financiéle post opent.
Dat zijn minder goede kanten. Die wegen, hoe onaangenaam ook, niet op tegen het voordeel. Na 3 jaar ben je van je schulden af. Die zouden je anders je leven lang kunnen achtervolgen.

Toegevoegd na 38 seconden:
Ik bedoeld dus, de nadelen vallen in het niet bij het voordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om de wsnp gaat, de postblokkade is minimaal 13 maanden.
Je bent verplicht om je onder budgetbeheer te laten stellen, dat houdt in dat jij weekgeld krijgt om van te leven. Per persoon iets van 50 euro, per kind ongeveer 10 euro.

Maar ik ken iemand die er al meer dan een jaar inzit, en zich gewoon niet onder budgetbeheer laat stellen, die beheert dus haar eigen geld, al mag het officieel niet.
De mindere kanten zijn dat de budgetbeheerders er vaak een zooitje van maken, weekgeld niet of te laat uitkeren, rekeningen niet of niet op tijd betalen.

In de regel mag je zelf een bedrag van 95% van bijstandniveau houden, de rest gaat naar de boedelrekening. Dit geldt ook voor het vakantiegeld.

Misschien moet je even iets meer info geven over wat je precies meet bewindvoering bedoelt.

Toegevoegd na 51 seconden:
ps. ze maken AL je post open.

Toegevoegd na 17 uur:
De postblokkade is officieel 13 maanden, na die 13 maanden beslist de rechter of de blokkade opgeheven mag worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bewindvoerder is niet degene die de duur van de postblokkade bepaalt. Officieel is het minimaal 13 maanden.