Hoeveel belasting betaal je over sigaretten uit Turkije?

Ik ben op vakantie in Istanboel en ik zou graag 400 sigaretten mee willen nemen. Ik weet dat je er 200 belastingvrij mee mag nemen, maar ik kan nergens vinden hoeveel belasting je betaalt als je er meer mee wil nemen.

9 maanden geleden
1.5K
TurfGraver
9 maanden geleden
Zie hier.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/belasting-betalen-bij-invoer/
tinus1969
9 maanden geleden
En vziw betaal je dan ook belasting over 400 sigaretten, niet 200.
Vortexxx
9 maanden geleden
Een oude truuk die ik vroeger gebruikte was gewoon 5 sloffen meenemen en als je door de controle eruit gepikt wordt dan gewoon de $50 boete betalen en 4 sloffen aan de staat 'schenken' Denk aan een pokerspeler hoe hij zijn 'odds' berekent, is het je het waard? Dan neem je het risico, en volledig stoppen is ook een optie.
tinus1969
9 maanden geleden
@Vortexxx, ik heb een kerr gelezen dat deze truuk niet meer is toegestaan.
TurfGraver
9 maanden geleden
Je mag gewoon alles betalen plus boete Vortexxx. Wat je met de peuken doet maakt niets uit.
200 mag belastingvrij, alles daarboven moet je aangeven en invoeren (anders is het smokkel).
Vortexxx
9 maanden geleden
@Turf: Vroeger kon je het gewoon aan de staat doneren, kwam geen accijns of belasting overheen, alleen een boete. Ik heb 25 jaar in het buitenland gewerkt, ik weet echt nog wel hoe dat ging bij de luchthaven.

Geef als eerste antwoord