Telt inkomen mee als broertje niet thuis woont, maar wel ingeschreven staat?

Mijn broertje met een beperking woonde in 2013 bij de logeeropvang. Doordeweeks bij de logeeropvang, weekend thuis. Hij stond wel thuis ingeschreven. Nu krijgen mijn ouders geen huurtoeslag omdat hij teveel verdiende. Is het mogelijk dat zijn inkomen niet wordt meegerekend?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Je ouders moeten een formulier van de belasting aanvragen, verzoek bijzondere situatie huurtoeslag en dat invullen en terug sturen. Omdat je broertje wel ingeschreven staat bij hen, maar door zijn handicap niet thuiswoont, kan er een uitzondering worden gemaakt door de belasting en is het mogelijk dat zijn inkomen niet meeteld bij de berekening huurtoeslag. In de link lees je er alles over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel!