hoeveel procent belasting betaal je als jongere over je loon ?

Toen ik 15 was kreeg ik 3,18 per uur. Ik wil graag nog belastinaangifte doen , alleen hoe weet ik dat ik zeker 14 euro al aan belasting heb betaald?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Als het goed is heb je van je werkgever een jaaropgave ontvangen. Hierop kun je zien hoeveel loonbelasting je betaald hebt.
De belastingdienst meldt op de site dat je vaak recht hebt op teruggave en heeft daarvoor een rekenhulp voor jongeren op de site staan:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (1)

De loonbelasting tarieven zijn niet afhankelijk van je leeftijd behalve als je boven de 65 bent. Je betaald een tarief over de hoogte van je inkomen. Hoe meer je verdient hoe meer je moet betalen. Het werkt door dat er elke keer een bepaalde hoogte inkomen een bepaald tarief heeft alles wat je weer boven dat inkomen verdient gaat naar een hoger tarief.
zie ook link
ronron1212