hoe betaal ik franse belasting?

Hallo,
Ik zit met het volgende: mijn vader heeft een appartement in Zuid-Frankrijk, waarvoor altijd taxe fonciere betaald wordt, dat deed hij gewoon in Frankrijk.
Nu is hij afgelopen jaar ernstig ziek geworden en blijvend in Nederland. Het blijkt dat de taxe fonciere van afgelopen jaar (2012) niet betaald is en er ondertussen ook een aanmaning met boete is (die post is doorgestuurd naar ons).

Nu wil ik dat prima betalen, maar ik begrijp dat dat alleen in Frankrijk zelf kan (in de plaats zelf) of per internetbankieren (maar hij heeft geen DigiD of de franse equivalent).

Heeft iemand misschien een idee hoe dit zit of met wie in contact kan opnemen om dit op te lossen? He consulaat kan me niet helpen en mijn middelbare school frans is niet goed genoeg om de Franse websites te begrijpen (www.service-public.fr etc).

alvast bedankt,
hooiberg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Per intenet overmaken hoeft niet per se via een bankrekeningnummer van uw vader plaats te vinden. Heeft u geen mogelijkheid tot telebankieren?

Overmaken per cheque kan ook. Hoe dat allemaal moet is in bijgaande link te lezen.
fisbel