vanaf wanneer krijg je een herinnering voor een visa rekening?

ik weet dat een van deze dagen mijn visa rekening er aan komt maar ik weet dat ik niet genoeg op mijn lopende rekening heb staan. Maar ik heb komende dagen niet de mogelijkheid om geld over te maken omdat ik in het buitenland zit. dus is mijn vraag vanaf wanneer krijg je een herinnering?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Je moet de Visa rekening betalen binnen 21 dagen na ontvangst, dat is in de praktijk meestal dus voor de 24e van de maand. NB De juiste datum staat altijd op de afrekening. Je krijgt geen herinnering, maar een boete als je niet op tijd betaald (2% van openstaand saldo). Eigen ervaring: als je via website van ICScards vlak voor de 24e de eenmalige opdracht tot incasso geeft, zal dat als tijdige betaling worden gezien, maar het bedrag wordt pas daadwerkelijk na 3 tot 5 dagen afgeschreven (site geeft zelf aan wanneer incasso uitgevoerd wordt)

NB
Heb je "gespreid betalen" dan gelden andere spelregels.

Zie voor alle details de bron