Geldt de kostendelersnorm als je student bent en je woont bij je ouders met uitkering?

Ik ben een 21 jarige student die woont bij zijn ouders. Kort geleden hebben mijn ouders een brief ontvangen waarin staat dat er kostendelersnorm toegepast zal worden op hun bijstands uitkering. Volgens de website van de gemeente geldt het niet voor studenten die recht hebben op studiefinanciering. Mijn vader heeft contact opgenomen en ze zeggen dat het niet zo is. Nu worden de uitkeringen van mijn ouders verlaagd. Wat kan ik hier tegen aan doen? Ik kan geen uitkering krijgen omdat ik student ben. Mijn ouders beweren als ik op mezelf woon dat ik uitkering krijg ook al ben ik student. Graag vraag ik jullie voor een mogelijke oplossing. Alvast enorm bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Als jij studeert hoort de norm van je ouders niet te worden verlaagd. Stuur bewijs van de inschrijving van je school en de toekenning van je stufi. Als dat niet voldoende is: ga in bezwaar. Als de termijn daarvoor verstreken is: neem contact op met de ombudsman.