Ik heb zaterdag geld overgemaakt. Komt dat dan zondag of maandag aan?

Toegevoegd na 2 uur:
Abn amro internetbankieren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (3)

Het ligt eraan hoe je het hebt overgemaakt. Met telebankieren duur: direct of met overschrijvingsformulier duur: 5 dagen tot 1 week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Direct
Als het met telebankieren is gegaan naar een bankrekening van dezelfde bank dat wordt het bedrag op die rekening vrijwel direct bijgeboekt.
Als de ontvanger ook beschikt over telebankieren dan kan hij/zij dat ook direct zien.
Als het naar een andere bank gaat dan kost dat meer tijd, ook afhankelijk hoe de ontvangende bank werkt.
4 tot 6 keer per dag (is mij door medewerkers van ING gezegd) vinden de overboekingen naar een andere bank plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit ligt een beetje aan naar welke bank je het geld overmaakt.
Als je geld binnen abn amro blijft (dus de tegenrekening loopt ook bij ABN AMRO), dan is het geld dezelfde dag binnen. OOk op zaterdag.
Als je het naar een andere bank moet overmaken, dan is het pas maandag binnen, de eerst volgende werkdag.
De ontvanger van je geld kan dan pas maandag zien dat jouw geld op zijn rekening is bijgeschreven