Per 1 juli zijn dat de Leaseplanbank en Bank of Scotland.
Maar die hebben ook allebei een "probleem". Geven 2.75 % maar Leaseplan wil (nog) geen nieuwe klanten, en bij Bank of Scotland is de garantieregeling niet optimaal.

Voor een heel klein beetje minder rente zit je bij MoneyYou, NIBC en WestlandUtrecht ook goed, en dan zonder problemen. (2.70%)

Dit zijn spaarrekening zonder beperkende voorwaarden. Door je geld langer vast te zetten, kun je meer rente ontvangen.

Alle sites zijn via google snel te vinden.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik zie opeens dat je in Belgie woont, en het is dan maar de vraag of je zo veel aan mijn antwoord hebt. Sparen in het buitenland is door allerlei EU regelingen goed mogelijk, maar ik heb geen idee hoeveel gedoe dat geeft.

Ik heb nog even naar spaarrentes in Belgie gekeken.
http://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Maar ik kom daar zelf niet zo goed uit. Misschien heb je wel iets aan de link. Het lijkt erop dat alle Belgische banken met een "getrouwheidspremie" werken. Wij kennen die term niet (een schitterend scrabblewoord!), maar ik kan me wel voorstellen wat daarmee wordt bedoeld. Je krijgt een lage basisrente, en je wordt beloond met een premierente, als je je geld langer laat staan. Wij kennen die spaarvorm ook, maar die is hier veel minder populair. Hopelijk heb je hier iets aan, en kun je zelf wat vergelijken op bovenstaande vergelijkingssite.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is nogal beperk qua informatie, behalve als je echt alleen het hoogste percentage wilt weten.

Een bank binnen het euro gebied: neem een Griekse bank, met veel exposure in Griekse staatsschulden.

Of wil je nog iets meer risico nemen:
Er zijn genoeg landen die dik boven de 15% zitten, maar groot valutarisico, enz

Nog meer risico:
Genoeg criminelen die een drugstransport ofzoiets willen financieren, super hoge rente's: 100% in een paar weken, maar de risico mogen duidelijk zijn.

Toegevoegd na 56 seconden:
oja:
gewoon in Nederland:
http://www.spaarrente.nl/hoogste-rente.aspx