Wat houdt dit in: "Deze betaalmethode is onder voorbehoud van een positieve kredietwaardigheidscontrole"?

Ik heb geen idee!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Dan controleren ze je of je nergens geregistreerd staat als wanbetaler, én ze kunnen tevens controleren of je genoeg saldo hebt (of een inkomen hebt waarmee je bijvoorbeeld een terugkerende betaling kunt betalen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Uhmm. het product kan pas gekocht worden als je niet in de schulden staat?:P weet ik veel ben ook nog maar 17 ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom geef je dan antwoord...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer het tenminste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan valt een groot deel van de bevolking af. Zo gauw je maar een hypotheek afgesloten hebt sta je al genoteerd bij de BKR
Dat betekent dat ze eerst gaan kijken of je geregistreerd staat bij het BKR in Tiel. Daar worden leningen geregistreerd en ook niet nagekomen betalingstermijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat betekent dat als alle andere zaken geregeld zijn omtrent de betaalmethode, er nog een BKR-toetsing plaats zal vinden. Bij BKR (Bureau Krediet Registratie) wordt gecontroleerd of je kredietwaardig bent. Vandaar dat ze het hebben over een kredietwaardigheidscontrole. Als je bij BKR negatief geregistreerd staat dan gaat het feestje niet door. Het betekent dan namelijk dat jij de afgelopen 5 jaar betalingsproblemen hebt gehad. Het kan echter ook zo zijn dat uit de BKR-toetsing blijkt dat jij al overgefinancierd bent. Dat jij al links en rechts zoveel financieringen hebt dat het niet slim is om jou nog meer krediet te verstrekken, of op krediet te laten kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kredietwaardigheid kan gecontroleerd worden bij het BKR (Bureau Kredietwaardigheid Registratie) in Tiel.
Deze houden dat centraal bij van alle Nederlanders.
Als zij je niet in hun boeken hebben staan als wanbetaler of slechte betaler, kun je een positief oordeel verwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men kan alleen bij BKR in Tiel kijken als het desbetreffende bedrijf ook kredieten mag verstrekken, dat kan niet iedereen dus.

Een andere mogelijkheid is dat het bedrijf een Experian toets doet, daarin wordt bijgehouden of je regelmatig deurwaarders op de stoep hebt gehad.

Je inkomen komt een bedrijf nooit achter tenzij je het zelf aantoond via een loonstrook.

Even in het kort dus:

Een Wehkamp bijvoorbeeld kan BKR checken maar een kleine webwinkel niet.

Elk bedrijf kan Experian toetsen (mits ze daar de kosten voor betalen en een aansluiting krijgen)

Je inkomen kan niemand opvragen, dat zal je zelf moeten aantonen als men daar om vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zin deugt niet...

Deze betaalmethode is onder voorbehoud van een positieve kredietwaardigheidscontrole --- en dat moet logischerwijze zijn: --- Deze betaalmethode is onder voorbehoud van een negatieve kredietwaardigheidscontrole...

kijk maar of het klopt?...

En dan natuurlijk de BKR enz enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"negatief" klopt niet bij het woordje controle maar "positief" ook niet m.i.
Volgens moet het zijn een positief of negatief kredietwaardigheidsoordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het voorbehoud wordt gemaakt bij een negatieve beoordeling... Dus bij een negatieve beoordeling gaat het niet door... en het is niet zo dat het niet doorgaat bij een positieve beoordeling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je het zegt klopt het, maar dan moet wel "voorbehoud" overeenkomen met "zolang het maar"... en dat voel ik dan weer niet... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaja dat klopt wel... :-))
Zolang je geen SR melding bij het BKR in Tiel hebt staan hoef je, je doorgaans geen zorgen te maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En weet je wat het beroerde is van die SR meldingen. Die staan e voor een bedrag van € 0,00, aldus een vriend van de familie...
BKR controle gaat natuurlijk over een particuliere aankoop. In geval van een zakelijke aankoop is er het register van bijvoorbeeld Graydon. Hierin wordt per bedrijf de kans op wanbetaling aangegeven, en de aanbevolen kredietlimiet.