Hoe komt de Postcodeloterij aan de enorme bedragen die deelnemers kunnen winnen?

Verkrijgen ze deze bedragen dankzij de omzet per verkocht lot?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Inderdaad, zo gaat dat met loterijen.

Het beste antwoord

Wat kost een lot?
Een lot kost € 8,50 per maand. Inclusief StraatprijsVerdubbelaar kost een lot € 10,25. Het grootste gedeelte (85%) van uw inleg gaat direct naar de goede doelen en de prijzenpot.

50% gaat naar het goede doel:
Van uw inleg gaat de helft naar 75 goede doelen, die werkzaam zijn op het gebied van mens en natuur.

Dus 35% gaat naar de prijzenpot.
Volgens hun eigen site:

http://www.postcodeloterij.nl/Prijzen/HoeWerktDePostcodeLoterij.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tristan 60% houden ze zelfs

40% gaat naar de prijzen

zoveel komt er binnen

tientallen miljoenen loten