Mag een veiling of tussenpartij commissie vragen aan zowel de aanbieder als de hoogste bieder/koper?

Het valt me op dat bij een verkoop van derden op een website direct of via een veiling er een commissie wordt ingehouden bij de verkoper maar dat de koper ook een flinke commissie moet betalen. Lijkt erg dubbelop wat het voor de koper erg duur maakt en de verkoper behoorlijk minder krijgt.
Ik vraag me af of dit zo mag of dat dit alleen maar bij de koper of verkoper berekend mag worden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ja dat mag je betaalt allebei administratie kosten zeg maar
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik snap dat het dubbel klinkt ERODUS, maar als het maar van te voren bekend gemaakt wordt, valt het onder de spelregels. Je hoeft hier immers geen zaken mee te doen. jou keuze om akkoord te gaan, of niet.