ik zit in de schuldhulpverlening,nu willen ze een handtekening van mijn enige zoon, waar voor is dat? Komt de schuld dan op zijn naam als ik overlijd?

8 jaar geleden
1.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Heb je dan niet gevraagd waarom je zoon moet tekenen? Hoe oud is je zoon?
Erna55
8 jaar geleden
Deze vraag moet je stellen aan je contactpersoon van de schuldhulpverlening.
Cryofiel
8 jaar geleden
Op het formulier dat hij zou moeten tekenen staat duidelijk waar hij voor tekent.

Het beste antwoord

Ik weet niet of het de bedoeling is dat jou zoon de schuld overneemt bij overlijden.
Wat wel mogelijk is dat uw zoon de erfenis beneficiair aanvaard.
M.a.w. alleen als de opbrengst groter is dan de schulden wordt de erfenis aanvaard. Dit moet via notaris geregeld worden.
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Het al dan niet beneficiair aanvaarden van een erfenis is pas van belang zodra die erfenis er is - dus zodra de ouder is overleden.