Moet verzekering vergoeden of mogen ze ook eis stellen dat je kopie van nieuw aangeschaft apparaat geeft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het bewijs van een nieuw gekocht product zou nodig kunnen zijn, maar meestal zal een garantiebewijs (of welk ander bewijs de verzekering verplicht dan ook) volstaan. Aangezien wij niet al jouw gegevens en verzekeringgegevens weten kan ik niet precies het antwoord geven. Kijk anders in je polisvoorwaarden of bel even naar je verzekeraar toe. Als je het hier niet mee eens bent, of je denkt dat de verzekering fout zit dan zou je vervolgstappen kunnen nemen (bijvoorbeeld geschillencommissie, ombudsman, klacht indienen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De verzekering moet gewoon vergoeden. Om een aantal redenen;
1) je hebt het oude apparaat verzekerd en de waarde daarvan betalen ze uit minus eventueel waardeverlies;
2) Eenzelfde apparaat is soms niet meer te koop.
3) Ze kunnen en mogen je niet verplichten weer zo'n apparaat te kopen;
etc;