Wordt mijn vader gekort op zijn bijstandsuitkering als ik begin met werken?

Binnenkort ben ik klaar met mijn opleiding en zal ik gaan beginnen met werken. Ik woon nog bij mijn vader. Zal er geld van zijn uitkering worden afgetrokken als ik begin met werken?

Toegevoegd na 1 uur:
Tegen die tijd ben ik 24 en zal ik rond de €1400 verdienen..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Uitzonderingen op huishoudinkomen

Bepaalde inkomsten tellen niet mee voor de huishoudinkomentoets en zijn dus niet van invloed op de hoogte van de gezinsbijstandsuitkering. Het gaat dan om de volgende uitzonderingen:

inkomsten van kinderen tot 16 jaar

inkomsten van kinderen van 16 en 17 jaar met een maximum van 827 euro netto per maand

inkomsten uit een Wajonguitkering als er sprake is van een gezin met een of meer meerderjarige kinderen

inkomsten uit een betaalde (deeltijd)baan van gezinsleden voor 27 jaar of ouder en voor alleenstaande ouders van 27 jaar of ouder. Neem contact op met uw gemeente om te horen of u hiervoor (met een bepaald maximum) in aanmerking komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In mijn link staan een aantal voorbeelden waarbij je niet met zekerheid kan zeggen of je vader wel,niet of gedeeltelijk gekort wordt.
Dit zal je na moeten vragen bij je gemeente.