wat moet je allemaal doen om in oost-vlaanderen op een groenten marlt te mogen staan?

Heb ik iets van verguning nodig of dergelijke?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
fremar
7 jaar geleden
denk dat je een aanvraag bij de gemeente loet doen

Antwoorden (1)

U noemt geen bepaalde plaats maar vraagt wat nodig is voor een standplaats op een groentemarkt in Oost-Vlaanderen. Dan is de keuze tussen de gemeentes en dagen groot en lijkt uw vraag te gaan over ambulante handel.
Als u in Vlaanderen (Oost of West maakt geen verschil) iets wilt verkopen op een markt is belangrijkste voorwaarde dat u in het bezit bent van een leurkaart of een machtiging ambulante handel.
U vraagt de leurkaart aan bij een ondernemingsloket naar keuze.
http://vlaanderenonderneemt.be/ondernemingsloketten
Het ondernemingsloket ontvangt de aanvragen, controleert de toekenningsvoorwaarden en geeft of weigert de machtiging. Bij de ontvangst van uw machtiging wordt u als handelaar automatisch ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen
Met de leurkaart kunt u een standplaats aanvragen op de openbare markt.
Bezorg uw aanvraag aan het college van burgemeester en schepenen met een kopie van uw identiteitskaart en een kopie van uw leurkaart in de plaats waar u een plaats op de markt wilt hebben.