Als ik in mijn zorgverzekering buitenlandse dekking heb, moet ik dan nog een reisverzekering aanvragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een reisverzekering is niet verplicht, maar wel slim om af te sluiten. Ook al heb je buitenlanddekking, check even wat deze vergoedt, in veel gevallen keren de zorgverzekeraars niet meer uit, dan dat de kosten in Nederland zouden zijn geweest. In een aantal landen liggen de kosten voor verpleging en artsen (ziekenhuizen) hoger dan in Nederland. Dan is het verstandig om via de reisverzekering de hogere kosten op te vangen. Ook dekt een reisverzekering meer dan alleen ziektekosten, vaak diefstal, verlies en schade aan alles wat je mee neemt op vakantie, maar ook aan gehuurde auto's of scooters. Een reisverzekering is een uitgebreid pakket, voor een relatief lage prijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Utrecht
10 jaar geleden
Helemaal mee eens: een reguliere NL zorgverzekering dekt vaak onvoldoende in het buitenland (denk bijv. aan privéklinieken in Zuid-Europa). Bekijk wel goed of ziektekosten gedekt zijn in je reisverzekering: het is lang niet altijd standaard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En belangrijk ook. Een eventuele repatriëring .