Kan je een jongeren rekening los koppelen?

Ik ben 16 jaar en ik heb een jongeren rekening. Mijn moeder kan op mijn bankaccount want het staat onder haar inlogcodes. Helaas is mijn moeder niet betrouwbaar en daar zijn wij allebei bewust van. Zij zal dan mijn geld stelen.
Is het mogelijk dat ik mijn account kan los kopelen en mijn eigen inlogcodes kan hebben?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet, want je bent minderjarig en dus handelingsonbekwaam.
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Zo eenvoudig is het naar mijn idee niet. Een Jongerenrekening is juist bedoeld om jongeren te leren zelfstandig (goed) met geld om te gaan. Daar komt nog bij dat tegenwoordig in het maatschappelijk verkeer eenvoudige door jongeren uitgevoerde financiële handelingen geaccepteerd worden zonder dat hun ouders daarbij aanwezig zijn. Hierbij wordt door de verkopers de toestemming van de verantwoordelijke(n) impliciet aangenomen. Als dit niet zou gebeuren, zouden mensen onder de 18 nooit meer iets zelfstandig kunnen kopen of andere eenvoudige financiële handelingen kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"want je bent minderjarig en dus handelingsonbekwaam." En dat dicteert welke bankrekening je wel of niet zou mogen hebben?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb vroeger nooit een speciale jongerenrekening gehad voor zover ik weet. Handelingsonbekwaamheid bestond toen ook al.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Heeft jouw moeder ook een ING rekening? Misschien dat jouw bankrekening nog uit een tijd stamt dat je moeder die voor jou heeft aangevraagd en is deze gekoppeld aan haar rekening. Dat had ik met een SNS rekening. Deze heb ik los gekoppeld toen ik een jaar of 17 was. Volgens mij had ik daarvoor geen toestemming nodig van mijn ouders.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ja dat zou ik wel doen. Nee heb je. En als ze dat niet willen doen kan je altijd bij een andere bank een rekening openen.