Hoe wordt bepaald wat de woon-werkkilometers zijn in geval van een leaseauto? Geldt hier standaard de anwb-routeplanner voor of iets?

Toegevoegd na 23 uur:
Lieve mensen, ik wil dus weten van welke routeplanner men uitgaat. Routenet wil nogal eens verschillen van google nl.
Ik hoef geen uitleg (en geen discussie en al helemaal geen geruzie over wie het beter weet) over het leasesysteem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Voor een lease auto geldt dat niet. Je betaald een bijtelling.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou kiezen voor geen privékilometers. Dan mag ik max 500 km prive rijden... dus buiten thuis-werk-thuis om. Hoe wordt thuis-werk-thuis bepaald?
ronron1212
11 jaar geleden
De 500 km grens komt te vervallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, naast de bijbetaling aan de fiscus betaal je aan je baas ook als je meer dan de afgesproken privé kilometers hebt gereden. Anders zou je je baas op heel veel kosten jagen.
ronron1212
11 jaar geleden
Dat is per werkgever verschillend en dat doet er voor de vraag niet toe.
ronron1212
11 jaar geleden
vdijken bedankt voor je ongemotiveerde -
ronron1212
11 jaar geleden
Dat is er dus niet meer binnen kort voor een lease auto. Maar nu gebruiken de meeste werkgevers de anwb route planner.
Meestal de anwb-routeplanner. Eerst om te bepalen of je benzine of diesel gaat rijden met de nieuwe leaseauto. Daarna om te bepalen hoeveel je privé rijdt boven het woon-werkverkeer. Want in tegenstelling van menigeen denkt mag je niet onbeperkt privé rijden in een leaseauto en moet je daar ook voor betalen. Je baas houdt namelijk niet van verrassingen mbt rekeningen van leaseauto's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Je verteld maar wat. Meestal is de afspraak met je baas iets dat zeer individueel is en vaak heb je het dat over 15.000 km of meer voor daar sprake van is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zeg ik toch! En je moet toch kilometers registreren om te constateren dan je meer dan b.v. 15.000 km hebt gereden. Ik heb zelf 20 jaar leaseauto gereden; bijna iedereen had een leaseauto en voor iedereen gold hetzelfde qua privékilometers. Het verschil in bijdrage van je baas en de catalogusprijs van de auto kan soms van je functie afhangen. Mij maak je niks wijs.
ronron1212
11 jaar geleden
Hoezo iets wijs maken doe even normaal ja
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat er genoeg leaserijders zijn die geen kilometers hoeven te registreren. Mijn man heeft bijvoorbeeld voor zijn werk (bedrijfsleider) altijd een auto van de zaak gehad en heeft verder niks zelf hoeven te betalen qua kilometers of brandstof. Alleen tanken in het buitenland was vaak voor eigen rekening. Van kilometerregistratie was dus ook geen sprake. Uiteraard was hier dan wel de fiscale bijtelling van toepassing. Het is uiteindelijk de werkgever die wat dat betreft (los van de fiscale bijtelling) de regels bepaald.
ronron1212
11 jaar geleden
Dat klopt helemaal paca29
Als je kiest voor die 500km moet je een gesloten km-registratie bijhouden, anders is het 10% of 20% of 24% bijtelling afhankelijk van de soort auto.
Bij mijn werkgever heb ik niet gehoord van een maximum aantal kilometers als je bijtelling hebt. Bovendien betaal je daar toch je bijtelling voor?
Mijn manager heeft wel eens een aantla keren effies naar Italie gereden. Die had alleen die bijtelling, ik dacht dat ze 20 % van de cataloguswaarde had.

En die kolometers berekening is afhankelijk waar je baas van uit gaat. Kan ANWB zijn, maar je hebt ook michelin of TomTom. Wat er intern is afgesproken bij je werkgever.