Hoe wordt bepaald wat de woon-werkkilometers zijn in geval van een leaseauto? Geldt hier standaard de anwb-routeplanner voor of iets?

Toegevoegd na 23 uur:
Lieve mensen, ik wil dus weten van welke routeplanner men uitgaat. Routenet wil nogal eens verschillen van google nl.
Ik hoef geen uitleg (en geen discussie en al helemaal geen geruzie over wie het beter weet) over het leasesysteem.

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor een lease auto geldt dat niet. Je betaald een bijtelling.

Meestal de anwb-routeplanner. Eerst om te bepalen of je benzine of diesel gaat rijden met de nieuwe leaseauto. Daarna om te bepalen hoeveel je privé rijdt boven het woon-werkverkeer. Want in tegenstelling van menigeen denkt mag je niet onbeperkt privé rijden in een leaseauto en moet je daar ook voor betalen. Je baas houdt namelijk niet van verrassingen mbt rekeningen van leaseauto's.

Als je kiest voor die 500km moet je een gesloten km-registratie bijhouden, anders is het 10% of 20% of 24% bijtelling afhankelijk van de soort auto. Bij mijn werkgever heb ik niet gehoord van een maximum aantal kilometers als je bijtelling hebt. Bovendien betaal je daar toch je bijtelling voor? Mijn manager heeft wel eens een aantla keren effies naar Italie gereden. Die had alleen die bijtelling, ik dacht dat ze 20 % van de cataloguswaarde had. En die kolometers berekening is afhankelijk waar je baas van uit gaat. Kan ANWB zijn, maar je hebt ook michelin of TomTom. Wat er intern is afgesproken bij je werkgever.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100