aandelenwinst opgeven aan het uwv?

wanneer men 80-100% in wia zit, moet je dan winsten door aandeeltransacties opgeven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Zolang jij je aandelen portefeuille laat beheren door derde kan men niet spreken van enige arbeid.

UWV hoeft dan niet op de hoogte gebracht te worden.

Handel je daadwerkelijk zelf in de aandelen is het arbeid en moet je de inkomsten opgeven bij het UWV.

Is het een portefeuille aandelen die al geruime tijd in jou bezit zijn en waar niet mee gehandeld wordt is het ook geen arbeid en hoeft het niet bij het UWV kenbaar te worden gemaakt.

Vergeet het niet aan te geven bij de belastingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vermogens resultaten hoef je niet door te geven ook de ontvangen rente of kinderbijslag niet. Dus alleen inkomsten uit arbeid.
Tenzij het je beroep is, maar dat al wel niet het geval zijn, want dan stel je de vraag ergens anders..