Wat is een redelijke prijs voor oppassen?

Ik wil graag oppassen, maar wat is een redelijke prijs om te vragen? Liefst per uur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Informele oppas
Het tarief hangt af van het aantal kinderen. Voor één kind is tussen de € 3,90 en €5,80 per uur redelijk. Deze vergoeding is puur en alleen voor het oppassen. Als uw kind veel aandacht vraagt, kan dit bedrag aan de lage kant zijn. Voor 2 kinderen wordt een bedrag tussen € 5,80 en € 7,80 per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen € 7,80 en € 9,70.

's Avonds babysitten
Een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van € 2,60 tot € 3,90. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld € 7,-.

Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Onze kleindochter is 15 en die krijgt
5 euro per uur,als je ouder bent dan
zou misschien een euro meer kunnen
vragen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 euro is best veel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het afhankelijk van wat je moet doen. Tv kijken omdat de kinderen toch slapen, of zijn het babys en moet je ook een luier verschonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jongeren van 13 en 14 jaar hebben nu nog geen wettelijk recht op een minimumloon, terwijl voor 15-jarigen wel minimum is vastgesteld: 2,19 euro bruto per uur. http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1293 als jij 3 euro per uur krijgt mag je al tevreden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie dat het een oude bron is. Echter ligt het tegenwoordig nog altijd onder de 3 euro. Dus voor een 14 jarige is 3 euro al prima.
voor 15 jaar ligt iets boven de 3 euro per uur, al mooi, 16 4 euro . eigenlijk hou je ongeveer de prijs aan die je ook bij een winkel zou krijgen (of net iets erboven, sommige ouders geven ook sneller gul, daarbij ligt het er ook nog aan wat je precies moet doen, als het overdag is en je werkt echt veel met de kinderen kun je meer vragen. meestal is het oppassen voor savonds
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15 euro is voor de meeste mensen rendabel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zondag
12 jaar geleden
Per uur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee totaal