Kan een bedrijf op een dag in het weekend geld van jouw rekening halen?

Mijn OV. Chipkaart is kapot (niet mijn schuld) maar er stond een paar uur niet genoeg geld op om een vervangende te betalen. Een nummer met geen nummer belde mij maar ik drukte per ongeluk op de ophang knop. Dus kan dit in het weekend?

12 jaar geleden

Het beste antwoord

in het weekend zijn de banken dicht, er kan wel een transactie worden gemaakt maar die zal pas maandag doorgevoerd worden.
een bedrijf kan dus niets van je rekening halen in het weekend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Dan vraag ik toch af wie mij belde :S iig heel erg bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het ook niet weten wie dat was maar weet het vrijwel zeker dat het niet kan

Andere antwoorden (1)

Niemand mag zonder jouw toestemming geld van jouw rekening halen.
Heb je een machtiging afgegeven?

Als het niet jouw schuld is dat de kaart stuk is, dan is het misschien een goed idee om contact op te nemen met degene die hem wel heeft stukgemaakt of de verstrekker die een slechte kaart heeft geleverd.