Hoeveel geld heeft de gemiddelde student op zijn bankrekening staan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ben benieuwd waar iedereen zijn mening vandaan haalt. ik ken idd een hoop studenten (vrienden van mij) die rood staan of nooit geld hebben voor iets, maar dat is geen gemiddelde. als je naast studeren ook een bijbaantje hebt en je gaat normaal om met je geld, dan moet een onverwachte uitgave van zeg maar 500-1000 euro geen probleem zijn. dit zijn geen grote bedragen, maar wel beter dan de 0,0 waar jullie het over hebben :) ik schat dat een student gemiddeld 2-300 euro per maand op zijn rekening heeft staan.

Niks, nada, nul. Meestal staan ze rood.

over het algemeen is sparen niet het sterkste punt van studenten. Als je bij google studenten en geld intypt krijg je een hele lijst met geldbesparende tips. Ik vermoed echter niet dat studenten veel rood staan maar dat zij wel het meeste uit hun studiefinanciering weten te halen. Ze nemen liever een extra lening bij de voormalige IB-groep om hun kosten te dekken. Ze zitten dus vaak rond de 0 euro per maand maar sluiten de studieperiode wel met een studieschuld af.

Bronnen:
persoonlijke ervaring

Ik ken studenten die echt veel geld hebben voor hun leeftijd maar ook studenten die voordat ye hun geld hebben alles al uit hebben gegeven. Maar ik denk dan de gemiddelde studente tussen de 50-200 euro op hun rekening heeft

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100