Als je auto fout staat geparkeerd (op de stoep) en er valt een boom op (storm), wordt dat dan vergoed door de verzekering?

Onze tweede auto zetten we regelmatig schuin op onze oprit, zodat de andere auto er langs kan. Maar dan staat hij half op de rest van het trottoir, waar overigens niemand last van heeft. Maar er staan ook enorme bomen in de buurt die weliswaar vele stormen doorstaan hebben, maar je weet nooit...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Voor de verzekering zal het niet uitmaken hoe je de auto op eigen terrein parkeert.
Het hangt van de verzekering af of de schade van een omgevallen boom überhaupt gedekt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De auto staat deels op het trottoir en dat is gemeentegrond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als men zo zou redenen zou de verzekering ook niet uitkeren als je bij het maken van een overtreding schade lijdt. Dus die vrees is onterecht
Let er wel op dat het wel je no claim kost als er stormschade is.
Hoe de auto geparkeerd staat maakt voor de verzekering niks uit.
Of dat nu particulieren of openbare weg is.
Je moet wel bij je verzekering de juiste dekking (stormschade) hebben.