Krijg je ongelimiteerd zorg als je eigen risico volledig is betaald?

Ik heb laatst een paar behandelingen gekregen in de ziekenhuis waarvan de kosten opliep tot €800 toen ik heb eigen risico moeten betalen van €385.

Nu vraag ik me af, ik heb nu mijn eigen risico compleet betaald.
Kan ik nu gebruik maken van zorg zoveel ik maar wil en waar ik maar wil. En zou dat dan worden gedeclareerd door de zorgverzekeraar. Dus zou ik bijvoorbeeld naar de fysio kunnen gaan zonder dat ik hoef te betalen nu (los van de premie die ik ieder maand betaal).

3 jaar geleden
1.2K
Pieterke
3 jaar geleden
Als je eigen risico betaald is, moet je voor zover ik weet alles waar je geen verzekering voor hebt zelf betalen.
ronron1212
3 jaar geleden
Ook aan het aantal behandelingen van een fysio zit een limiet meestal tussen de 20 en 30 keer max lees je polis eens goed na daar staat het allemaal in.
ronron1212
3 jaar geleden
Je kunt de voorwaarde dus de inhoud van je ziektekosten verzekering ook op internet na lezen.

Antwoorden (1)

Nee, zelfs als jouw eigen risico volledig op is, zitten er nog verschillende limieten aan vergoedingen. Er zijn zelfs ingrepen die totaal niet vergoed worden. En je max. fysio-behandelingen blijft ook zoals het was.
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
Inderdaad. Niet alles wordt vergoed. Sommige dingen worden deels vergoed, daarvoor betaal je een eigen bijdrage die los staat van je eigen risico. Voor vergoede zorg uit het basispakket (waarvoor dat eigen risico van toepassing was) heb je over het algemeen een doorverwijzing nodig van je huisarts. Je kunt dus niet zomaar zelf bepalen wanneer je naar welke zorgverlener wil. Voor tandarts, fysiotherapeut en veel andere zorgverleners waar je zonder doorverwijzing van de huisarts naartoe kunt, is een aanvullende verzekering nodig. Die zorg wordt niet vergoed uit je basispakket, ook niet als je eigen risico volledig is verbruikt. Elke aanvullende verzekering heeft allerlei beperkingen in aantal behandelingen of maximaal bedrag dat vergoed wordt. Kijk dus eerst goed waarvoor je verzekerd bent.