Betaal ik als ik in het ziekenhuis beland eenmalig per jaar een maximum van 350 euro eigen risico of per keer dat ik in het ziekenhuis beland?

Betaal ik dus per ziekenhuisbezoek elke keer een maximum van 350 euro eigen risico in mijn verzekerde jaar of betaal ik maximaal 350 euro per jaar eigen risico ook al beland ik meerdere keren paar jaar in het ziekenhuis?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Per jaar heb je een eigen risico van 350 euro. Dat wil zeggen, als jij 1 keer in het ziekenhuis beland en dat kost 200 euro, moet jij aan het einde (vaak) van het jaar 200 euro betalen. Beland jij 5 keer in het ziekenhuis en dat kost 1000 euro, hoef jij maar 350 euro te betalen aan het einde van het jaar. Het is dus maximaal 350 euro dat je moet betalen. Heb je ook voor een vrijwillig eigen risico gekozen? Dan is dat te betalen bedrag natuurlijk meer. Dus of je nu 1x in het ziekenhuis ligt dat 1000 euro kost, of 10x dat 1000 euro kost, je betaalt maximaal het eigen risico per jaar. (bedragen van het ziekenhuis zijn voorbeelden)

Je hebt eigen bijdrage en eigen risico. Bij eigen bijdrage draag je zelf iedere keer iets bij, bij eigen risico betaal je max 350 euro. Daarna zijn de kosten voor de verzekeraar. Eigen bijdrage: Bij sommige aanspraken wordt een vast bedrag betaald door de verzekerde. Bijvoorbeeld bij kraamzorg wordt een eigen bijdrage van € 3,90 per uur in rekening gebracht. Eigen risico: de verzekeraar mag de verzekerden een optioneel eigen risico (bovenop het verplicht eigen risico) aanbieden. De verzekeraar is altijd verplicht ook een verzekering zonder (extra) eigen risico aan te bieden. Verplicht eigen risico geldt niet voor: huisartsenzorg (wèl voor door de huisarts voorgeschreven medicijnen) kraamzorg verloskunde mondzorg voor verzekerden tot 18 jaar zorg vanuit aanvullende verzekering hulpmiddelen in bruikleen eventuele eigen bijdragen en/of eigen betalingen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100