Is het laten inhouden van de premie zorgverzekering via het werk voordeliger?

Ik kan via mijn werk bij zilveren kruis verzekeren. Dit word dan ingehouden op mijn bruto salaris.
Stel ik verdien 2000 bruto per maand en er word 150 euro ingehouden. Levert mij dit onder aan de streep meer op dan als ik ergens anders zelf hetzelfde bedrag betaal?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.1K
ronron1212
2 jaar geleden
Hoezo wordt je eigen bijdrage ingehouden op je bruto loon? Op je bruto loon wordt de werkgevers bijdrage ingehouden. Daar naast betaal je de premie die je moet betalen voor je basis verzekering wil je nog extra verzekering wordt die premie hoger.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Het gaat dan om de premie die word ingehouden. Of dit extra voordeel oplevert ja of nee
ronron1212
2 jaar geleden
nee want dat wordt gewoon ingehouden en niet op je brutoloon
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Mijn werkgever geeft aan dat het word ingehouden op het bruto loon, dit zal dan wel kloppen lijk mij?
Computoon
2 jaar geleden
Nee, dat klopt niet. Er zijn maar enkele bedragen die ingehouden mogen worden op het brutoloon (denk aan de werknemersbijdrage voor een pensioenregeling). Het zou wel voordelig zijn als het mocht maar het mag dus niet.
erotisi
2 jaar geleden
Soms kan een fiets en dergelijke wel worden gekocht via brutoloon. Of dat bij een zorgverzekering ook kan weet ik niet
ronron1212
2 jaar geleden
@erositie je haalt we zaken door elkaar. Een fiets is iets anders dan een zorg premie een fiets is een eenmalige mogelijkheid een zorgpremie is maandelijks

Antwoorden (1)

Jouw werkgever gaat van jouw brutosalaris de vereiste belasting + sociale verzekering(en) inhouden. Wat er nu over is, is het nettosalaris (boven de streep) Daarna houdt hij/zij de zorgverzekeringspremie in en wat er overblijft is het nettosalaris dat uitbetaald wordt.
Onder aan de streep levert het dus niets extra op.