Wat te doen als je niet meer rond kan komen?

Door alle vaste lasten en het geld dat ingehouden word is het vaak moeilijk rond te komen ook al word er keihardgewerkt.

Ik zit er aan te denken om geen ziekenfonds te betalen, want dan houd ik wat meer over

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K
Cryofiel
12 jaar geleden
Ziekenfonds? Wat is dat? Als je de ziektekostenverzekering bedoelt: je kunt zes maanden weigeren te betalen, daarna krijg je een boete en MOET je alsnog betalen. Uiteindelijk betaal je dan dus meer. Heb je een overzicht over al je uitgaven? Dat is de eerste stap bij het zoeken naar bezuinigingsmogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, na 6 maanden gaat de premie, als boete, 30 euro omhoog tot alles afbetaald is. Dat wordt dan geïncasseerd via loonbeslag, of korting op de uitkering. Dus dan heb je over 6 maanden nog veel minder te besteden, en is er ook geen keuze meer van wel of niet betalen.

Antwoorden (7)

Klop eens aan bij een financiele coach. Er zijn vaak meer mogelijkheden om je kosten te verlagen dan je denkt. Maar dat hangt helemaal van je sitautie af.

Toegevoegd na 15 seconden:
situatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Grote kostenposten waar vaak veel op te winnen valt zijn bijvoorbeeld:
- Roken
- Mobiele telefoon
- Uitgaan
- Alcohol
- Auto
- Merkkleding/schoenen
bamibal
12 jaar geleden
ga eens naar de gemeente en naar de belasting, er zijn veel toeslagen voor de lage inkomens, ook biedt de gemeente hulp als mensen het dan nog niet redden. Je ziekenfonds premie niet betalen is zinloos, want dat wordt hoe dan ook op jou verhaald.

Toegevoegd na 2 minuten:
kijk ook eens hier www.zobespaarjegeld.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappige website, maar die reclames vallen wel heel erg uit de toon: Uggs voor mensen die geld willen besparen, proest!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat soort dingen moet je maar negeren, er bestaan nog veel meer sites met goede tips, ook zonder reclame
Dat laatste zou wel heel dom zijn, je bent verplicht dat te betalen. Als je hulp nodig hebt wat dan? Je kunt nog een boete krijgen ook.
Kijk of je echt overal de goedkoopste verzekering hebt afgesloten, schrap abonnementen, als je die hebt. En als je op en minimuminkomen zit, ga dan eens praten bij de soc dienst
Heb je huur en zorgtoeslag aangevraagd?
anneliez
12 jaar geleden
Je moet nooit je ziektenkostenpremie niet betalen! Dan snij je jezelf echt in de vingers. Als je een half jaar niet hebt betaald komen ze het via het het incassobureau innen, eventueel met een deurwaarder. Daarna word je premie automatisch ingehouden op je uitkering of salaris en als "straf" word je ingeschreven in een register voor wanbetalers van verzekeringen en moet je voortaan 30 procent meer premie betalen! Dan ben je nog verder van huis!

Zet eerlijk op papier wat er in en uitkomt en kijk dan wat je echt niet nodig hebt. Stop daarmee. Of zeg het zo snel mogelijk op.
Dan kijk je of wat je wel nodig hebt goedkoper kan. Ga eens naar een vergelijk site.
Misschien kun je in aanmerking komen voor een voedselpakket?

Wij hebben ook krap gezeten en soms nog wel. Maar we kijken kritisch naar onze uitgaven. Een andere provider van internet, telefonie, televisie en mobile telefoon kan veel geld schelen! We drinken alleen in het weekend een glaasje fris, door de weeks gewoon thee en koffie of limonade. Ga aan het einde van de dag boodschappen doen. Dan worden zaken als brood en vlees afgeprijsd. Zuivel die dicht op de datum zit kun je ook vaak met korting kopen. Daar is niets mis mee als je het toch dezelfde dag of volgende dag direct gebruikt.

Als je er echt niet meer uitkomt kun je hulp zoeken bij je gemeente. Kijk ook eens op de site van het NIBUD

http://www.nibud.nl/

Daar staan veel bruikbare adviezen!

Vee sterkte en sucses!!!

Toegevoegd na 9 minuten:
Je kunt ook eerst bij een kringloopwinkel kijken als je iets nodig hebt. Je kunt er prachtige dingen vinden voor een klein prijsje. Misschien kun je als je een auto hebt hem vaker laten staan en gaan carpoolen of fietsen?
Wij hebben ook een auto maar doen zoveel mogelijk op de fiets. Mijn man fietst een half uur naar zijn werk. Alleen als het noodweer is neemt hij de auto. Dat bespaard heel veel geld.
Als je het hebt zou je iets kunnen verkopen dat wel van waarde is maar wat je niet echt nodig hebt.
Wij hebben vorig jaar mijn man zijn ps3 verkocht toen er een onverwachte rekening kwam. Vond het super dat hij hem wilde opofferen!!! Soms moet je nare keuzes maken om verder te komen, maar het is voor een goed doel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je in arnhem nog een nieuwe ipad2 kopen?
1 maand geleden | gesloten | 0 reacties | 5 antwoorden

Iphone 4 of de samsung galaxy s 2
2 maanden geleden | gesloten | 2 reacties | 12 antwoorden

Uw vorige vragen nopen mij op te merken dat u op te grote voet leeft.
Onder het motto ,,leef nu, betaal later,,

Derhalve wie zijn kont brand moet op de blaren zitten.

In volgorde van belangrijkheid dient u voor de volgende dingen zorg te dragen en diverse dingen te doen.

Zorg dat u een dak boven uw hoofd heeft.
(dwz betaal altijd de huur of hypotheek)

Inventariseer uw bezittingen, lasten en schulden.
Verkoop overbodige luxe, beleen goud/sieraden om een
dringende nota te voldoen.

Op internet is veel te vinden, dus herzie abonnementen.
Leg de lat beduidend lager mbt aanschaf van gebruiksgoederen en kleding.

Overweeg op legale manier een kamer te verhuren.
U heeft elders gelezen dat het niet betalen van de zorgpremie u in nog grotere moeilijkheden zal brengen.

Indien u het zelf niet kunt opbrengen om die stappen te ondernemen, laat u dan adviseren door de instantie,s die daarvoor in leven zijn geroepen. (links staan ook tussen de vragen)

Voorts is het geen schande om indien het water u tot aan de lippen staat, een beduidende stap terug te doen.

Doe evt de auto weg. (scheelt een slok op een borrel)
Bezuinig op energie en luxe uitgaven.
Begin niet aan postorderbedrijven of vergroot de schuld daaraan niet.

Leen niet van personen (kennissen/familie)
Stop of matig met alcohol, tabak etc)

Met deze en andere adviezen bent u een eind op weg geholpen. Rest u nu nog om over uw trots heen te stappen en de koe bij de horens te nemen.

Rest mij toch nog op 1 belangrijk ding terug te komen,
nl uw onderdak. Verliest u dat, dan verliest u zachtjesaan alles, en zonder werk zit u bijna aan de grond.

WEES WIJS, EN LAAT HET NIET ZO VER KOMEN.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Supertips staan er hierboven!
Maar ga eerst eens aan de tafel zitten met je bankafschriften en een schrijfblok
Schrijf al je vaste lasten op. Schrijf ook alle andere uitgaven op een rijtje. Als je die niet weet houd die dan een paar weken bij.
Kijk eerst eens naar je vaste lasten. Sommige lasten kun je niet onderuitkomen, zoals je huur/hypotheek, energie, water , gemeentelijke belastingen en ZIEKTEKOSTEN.
Kijk eens kritisch naar je andere verzekeringen. Zijn die echt allemaal nodig? Glasverzekering, doorlopende reisverzekering, fiets- en mobielverzekering: allemaal onnodig. Kijk naar je abonnementen. Gooi die er ook uit, zeker tot je weer boven Jan bent.

Zie verder alle waardevolle bespaartips hierboven.

En bedenk bij ALLES wat je koopt: "heb ik dit echt nodig? Is het niet voor de heb?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor gemeentelijke belastingen (en waterschap bel) kun je wel onderuit komen, mensen met een laag inkomen kunnen daar vrijstelling voor vragen.
je moet wel echt tegen het sociaal minimum aanzitten willen ze dat doen
ziekenfonds moet je betalen, doe je dit niet, krijg je 250 euro erbovenop en nog eens je normale premies.

snij liever in de kleine dingetjes, de ah stuurt geen deurwaarders langs als je eens de chips laat liggen.

verder een kleiner pakket internet, minder mobiel bellen, en als je het nog niet hebt, zon pakket dat je naar vast-vast gratis belt, dan kom je ook niet ineens voor onverwachte kosten te staan.

als je je rekeningen niet betaalt, komen er alleen maar meer rekeningen, en zo kom je echt in de problemen.