Als je een bestelling hebt gedaan bij Dynabyte en je wilt dit niet meer(zie beschrijving). Kan je dan je geld terug vragen?

Ik heb op 4 oktober een bestelling gedaan bij Dynabyte. Mijn bestelling is nog niet eens uit het magazijn. Maar nu wil ik het niet meer, kan ik de bestelling zomaar terugdraaien. Of moet ik wachten tot dat het komt en er dan mee naar de winkel gaan? Of kan geen van beiden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens de algemene voorwaarden mag je het binnen twee weken NA ONTVANGST zonder opgaaf van reden retourneren.

"Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van producten

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies."

Als je wacht tot het komt, kun het gewoon retourneren. breng het ongeopend of stuur het ongeopend terug. Aangezien er niet staat vermeld of je het ook moet retourneren op welke wijze het bij jou is gekomen, staat het je vrij neem ik aan om ook gewoon even langs te lopen.

Het kan dus beide.

Toegevoegd na 4 minuten:
Lees de voorwaarden even door, er staat bijv ook in binnen hoeveel tijd ze moeten leveren (30 dagen tenzij langer afgesproken, en dat ze binnen 30 dagen na retour ontvangst het geld weer overmaken. De evt kosten voor retour brengen van het goed zijn wel voor je eigen rekening.

Redelijk standaard algemene voorwaarden dus.

Toegevoegd na 19 minuten:
Om volledig te zijn mbt periode voor levering;

"Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding."

Recht hebben en recht krijgen is altijd anders btw, maar ik ga er vanuit dat niet-levering vanzelf creditering zal betekenen.