weet iemand wat een externe accountant ongeveer kost voor enkel de waardebepaling van een (klein) bedrijf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt er puur aan hoe jou administratie in elkaar zit. Heb je alles op orde en is het hooguit afronden, is het een paar uur vanaf ongeveer € 50,00 ex btw per uur, heb je helemaal geen administratie en is het een rommelpot moet je op meer rekenen. Prijs is trouwens van een boekhouder, maar ik denk dat het niet per se een accountant moet zijn, vaak kan een boekhouder het ook en is gewoon goedkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarde bepaling heeft heel veel met je administratie en goederen en bezittingen te maken deze moeten worden getaxeerd en je administratie beoordeeld. Alle fiscale zaken en openstaande vorderingen en schulden moeten worden beoordeeld. Je afschrijvingsstaat en ga zo even door. Dit kost snel een week werk. Een accountant kost snel € 175 tot €350 per uur ex btw. Naast eventueel andere deskundige die hiervoor nodig zijn.
ronron1212