Hoelang van tevoren moet een werkgever aangeven van het niet verlengen van contract?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het is erg sociaal, maar het kan op de laatste dag van het lopende contract.
jc54
12 jaar geleden
Volgens mij een maand Maar kan ook drie zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat om een opzegtermijn, maar die hoeft er helemaal niet te zijn: einde contract kan gewoon einde contract zijn.
Meestal hoeft het niet. Alleen als er in de arbeidsovereenkomst of bijv. in een van toepassing zijnde CAO staat dat jouw werkgever jou een bepaalde periode van tevoren moet informeren, geldt deze verplichting wel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als het niet staat aangegeven, zou ik niet tot de laatste dag wachten. Je kunt altijd een paar weken voor afloop eens vragen of je je moet voorbereiden om een andere baas te zoeken of dat je mag blijven. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
amc