Als iemand verhuist naar een huurwoning met een hogere huur, krijgt diegene dan toch gewoon huurtoeslag?

Wanneer de andere woning ook binnen de huurgrens is, krijgt men dan de gewone toeslag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Als je overal aan blijft voldoen dan krijg je nog steeds huurtoeslag.

Bekijk het even in de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt er wordt dan gewoon een nieuwe berekening gemaakt.
Wat je met de gewone toeslag bedoelt weet ik niet maar met hetzelfde toetsingsinkomen (mits onder de inkomensgrens) en een hogere huur (mits onder de maximale huurprijsgrens) krijgt je een hogere toeslag.
Uit een proefberekening blijkt dat bij een € 50 ho
gere huur er € 20 euro meer huurtoeslag wordt ontvangen. In deze proefberekeing blijkt dat de huurtoeslag 40% van de huurprijsverhoging dekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat ik bedoel is of er geen kortingen zijn omdát iemand naar een duurdere woning verhuist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een nieuwe en andere vraag.