Hoeveel mensen sterven in Nederland door armoede?

bijvoorbeeld zwerver of mensen die doodvriezen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als mensen in Nederland in een situatie komen dat ze buiten moeten slapen of geen eten hebben, dan is er altijd sprake van een (ongelukkige) samenloop van omstandigheden of (heel zelden) van een eigen keuze.
In principe is er een vorm van opvang voor iedereen. maar soms vallen mensen uit de boot omdat (bureaucratische) instanties langs elkaar heen werken, er sprake is van psychiatrische problematiek of omdat mensen wegens illegaal verblijf buiten alle voorzieningen vallen.

Toegevoegd na 54 seconden:
Dus het aantal is laag, maar groter dan 0.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe sterf je van honger (te weinig eten) en niet van armoede.
Hoeveel mensen aan honger sterven (geen eten) in NL is denk ik niet bekend en dat konden er in 2010 misschien wel eens nul zijn.