Hoe kan je geld terug laten storten wat automatisch is afgeschreven Bij de rabo ?

Er is vandaag automatisch geld afgeschreven van een telefoon maatschapij .. waar ik helemaal niks van afweet dus.. Maar ik hoorde dat je het gewoon weer terug kan laten storten naar de mensen die het hebben afgeschreven.. Iemand enig idee hoe dat moet en hoelang het kan duren ? Want hierdoor kan ik toch geen boodschappen doen ...

Weet jij het antwoord?

/2500

bij de ING kun je via telebankieren een terugstorting doen, dit gaat heel snel. Ik denk dat de Rabobank ook wel zo iets heeft

ga of bel naar je eigen bank, vraag hoe, dat heet storneren en is makkelijk te doen. Volgens mij kan dat per direct.

Ik had t laatst ook. Je moet de rabo bellen en zeggen dat dat bedrag ten onrechte is afgeschreven. Zij storten het dan meteen terug. Wel zou ik ook contact opnemen met het bedrijf/ instantie die het bedrag af hebben geschreven. Succes!

Dat heet storneren. Op de site van de Rabo, staat dat heel uitgebreid beschreven, hoe dat moet. Hoe kan ik een automatische incasso laten terugboeken (storneren)? Wanneer er een automatische incasso van uw betaalrekening is afgeschreven, dan kunt u de Rabobank binnen 56 kalenderdagen (acht weken) na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (storneren / storno). Dit geldt niet voor eenmalige incassomachtigingen en incasso's voor loterijen en kansspelen. http://www.rabobank.nl/particulieren/klantenservice/veelgestelde_vragen/betalen/overboekingen/vragen/hoe_kan_ik_een_automatische_incasso_laten_terugboeken.html

Het kan overigens ook via de mail! Heb laatst hetzelfde gehad, ook bij de Rabobank. mailtje sturen naar: Info@wm.rabobank.nl met daarin de vraag om het bedrag te storneren, erbij het betalingskenmerk en rekeningnummer. (Ik had gewoon een print screentje van de afschrijving erbij gedaan) Binnen 3 werkdagen krijg je het geld terug en ook nog een bevestiging via de mail. En inderdaad contact opnemen met de afschrijvende partij anders heb je het waarschijnlijk binnenkort weer!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100