Hoe kan je geld terug laten storten wat automatisch is afgeschreven Bij de rabo ?

Er is vandaag automatisch geld afgeschreven van een telefoon maatschapij .. waar ik helemaal niks van afweet dus.. Maar ik hoorde dat je het gewoon weer terug kan laten storten naar de mensen die het hebben afgeschreven.. Iemand enig idee hoe dat moet en hoelang het kan duren ? Want hierdoor kan ik toch geen boodschappen doen ...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

bij de ING kun je via telebankieren een terugstorting doen, dit gaat heel snel. Ik denk dat de Rabobank ook wel zo iets heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga of bel naar je eigen bank, vraag hoe, dat heet storneren en is makkelijk te doen. Volgens mij kan dat per direct.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had t laatst ook. Je moet de rabo bellen en zeggen dat dat bedrag ten onrechte is afgeschreven. Zij storten het dan meteen terug. Wel zou ik ook contact opnemen met het bedrijf/ instantie die het bedrag af hebben geschreven. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet storneren.

Op de site van de Rabo, staat dat heel uitgebreid beschreven, hoe dat moet.

Hoe kan ik een automatische incasso laten terugboeken (storneren)?
Wanneer er een automatische incasso van uw betaalrekening is afgeschreven, dan kunt u de Rabobank binnen 56 kalenderdagen (acht weken) na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (storneren / storno). Dit geldt niet voor eenmalige incassomachtigingen en incasso's voor loterijen en kansspelen.

http://www.rabobank.nl/particulieren/klantenservice/veelgestelde_vragen/betalen/overboekingen/vragen/hoe_kan_ik_een_automatische_incasso_laten_terugboeken.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Het blijft m.i. een rare zaak dat een bedrijf ongevraagd geld kan laten afschrijven en dat de banken daaraan medewerking verlenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Banken die weten natuurlijk niet of er toestemming gegeven is. Misschien heeft Sn00piiy wel ergens in hele kleine lettertjes iets over het hoofd gezien toen hij/zij ergens een ringtone bestelde of zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een cijfertje verkeerd en dus de verkeerde rekening???gelukkig goed op te lossen om het geld terug te laten boeken.
Het kan overigens ook via de mail! Heb laatst hetzelfde gehad, ook bij de Rabobank.
mailtje sturen naar: Info@wm.rabobank.nl met daarin de vraag om het bedrag te storneren, erbij het betalingskenmerk en rekeningnummer. (Ik had gewoon een print screentje van de afschrijving erbij gedaan)
Binnen 3 werkdagen krijg je het geld terug en ook nog een bevestiging via de mail.

En inderdaad contact opnemen met de afschrijvende partij anders heb je het waarschijnlijk binnenkort weer!