Wat te doen met heel veel klein geld?

Ik heb met mijn krantenwijk kerstkrantjes gelopen en daarbij dus veel klein geld opgehaald. Ik wil dat geld op mijn bank zetten of er briefgeld van krijgen in briefjes van 10, 20 of 50. Het gaat om ongeveer 80-100 euro. Iemand een idee hoe je dat het best kan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (8)

Als je het kleingeld gaat wisselen bij een supermarkt of benzinestation kost het je niets... breng je het naar een bank, kost het je stortingskosten. Wisselen, en aan je ouders geven met de vraag of zij het geld op je rekening willen overschrijven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de meeste winkels zijn ze volgens mij wel blij met kleingeld, Ik denk niet dat ze 100 euro in een keer in kleingeld aannemen maar dan kan je misschien naar meerdere winkels gaan
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winkels moeten het aannemen. Het is een wettig betaalmiddel. De eigenaar van de winkel heeft hier zelf niet over te beslissen.
Briefjes van 100 of groter mogen ze weigeren ivm wisselgeld. Maar het moet wel aangegeven staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een winkelier mag best weigeren als jij je geld alleen maar komt wisselen.. En zeker als je vandaag of morgen langs gaat.. Aangezien het meestal nageteld word. Hij mag het geld niet weigeren als je er iets mee betaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er van uit gegaan dat er een aankopen wordt gedaan.
Tabakszaken, bakkers en andere winkels zitten te springen om kleingeld! Dus gewoon even op een rustig moment de winkel binnengaan en vragen of ze het willen omwisselen voor papiergeld. Dat doen ze met plezier. Daarna naar de bank om het geld op je eigen rekening te storten.
Pieter2011
12 jaar geleden
Je kunt er gewoon mee naar de bank gaan. Daar wordt je kleingeld in een sorteermachine gedaan, geteld en als je wil wordt het op je rekening gestort. Dit is gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doneren aan serios request!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik het gewoon als je iets gaat kopen.
In winkels zijn ze vaak blij met wat muntgeld. Hoeven zij geen kosten te maken bij de bank om muntrollen te halen.

Let er wel op dat je niet met een zak met 500 20-centstukken aankomt als je iets van 100,- koopt.
12 jaar geleden
Als je een bankrekening hebt kan je het op je rekening storten en het daarna weer opnemen in briefgeld. Doen mijn kinderen Ook altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, je kan het bij bv de rabo bank in een sorteer machine doen, op je rekening storten en pinnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ze geven het niet aan de bank. Ze storten het eerst op hun eigen rekening. Ze hebben een jongerenrekening bij de ABN AMRO dus ze brengen het daar Hern en daar staat een apparaat waar ze al het klein geld in doen. En vervolgens staat het op hun rekening.
Veel kleinere winkels zijn er blij mee. Zij moeten namelijk als ze kleingeld halen bij de bank hier zelf ook voor betalen. Tenues kun je het bij veel banken gratis storten als je er op je rekening laat zetten.