hoe werkt een inkoopcombinatie precies?

ik kan het defineren maar hoe gaat het in praktijk?
stel je opent een eigen zaak hoe sluit je je dan aan op zo'n inkoopcombinatie?
wordt dat vooraf geregeld of kun je er ieder moment instappen?

dus graag wat meer praktische uitleg over dit begrip en met name dan hoe het wettelijk geregeld wordt en hoe je het regelt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In welke branche wil je starten?

Het beste antwoord

Zoals al eerder genoemd zijn er voor diverse branches inkoopcombinaties. Naast de voordelen van een gezamenlijke inkoop, kan je ook meeprofiteren van gezamenlijke reclame, folders, huisstijl ed. Je blijft eigen baas. Er zijn natuurlijk ook diverse vormen van franchise dan 'koop' je een bepaald winkelconcept denk bv aan Jamin e.d. Nadelen van een inkoopcombinatie kunnen zijn dat je met verplichte afname aantallen zit ook in combinatie met folders (kunnen in geval van startende zaak weleens te hoog blijken te zijn)
lidmaatschapsgeld is meestal vrij hoog, het kan zijn dat je je voor een bedrag in de combinatie in moet kopen. Je profiteert wel van de kennis bv op het gebied van boekhouding/administratie/facturering,signaleren van trends.
Je hoeft niet direct lid te worden, wordt je lid denk dan aan opgave te verwachte omzet winst enz.
Indien nog verdere vragen dan zie ik je reactie wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bedrijven zijn verenigd in een inkoopcombinatie en kunnen door de massa-afname kortingen afdingen.

Toegevoegd na 40 seconden:
Je moet dus op zoek gaan naar gelijkgestemden. Kijk op internet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier heb ik niets aan
In inkoopcombinatie is opgericht door een bepaalde branchee. Hiermee hopen zij voordeel op inkoop te behalen. Als je in de branch een onderneming start kan je lid worden van de inkoopcombinatie.
ronron1212