Zijn er ziektekostenverzekeraars die je NIET verplichten dat ze de maandelijkse bijdrage automatisch van je rekening halen?

14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je de premie?

Het beste antwoord

Ja, die mogelijkheid is er bijna altijd. Waar ben je nu verzekerd als ik vragen mag, ik zit zelf namelijk in de verzekeringsbranche, je kan het ook in een bericht naar mij toesturen in plaats van het hier te posten.

Het kan wel voorkomen dat een verzekeraar een extra bijdrage vraagt voor het versturen van een acceptgiro. Bij de Zilveren Kruis en Groene Land (beide Achmea) wordt er bijvoorbeeld €1,50 per acceptgiro in rekening gebracht, dus als je per maand betaald, betaal je 12x €1,50 extra. Als je per kwartaal betaald, betaal je 4x €1,50 extra.

Agis doet het ook op die manier maar dan met €1,00 per acceptgiro.

Ik zelf zit bij VPZ en daar betaal ik niets voor een acceptgiro, Menzis rekent inderdaad ook geen kosten voor de premiebetaling per acceptgiro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat er ziektekostenverzekeraars zijn die het geld niet automatisch afschrijven.
Is dat zo erg dan? Je hoeft tenminste niet elke maand zelf met die acceptgiro's in de weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ik betaal per acceptgiro. Ik ben verzekerd bij Menzis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Delta lloyd stuurt gewoon een acceptgiro...