Hoeveel euro studiefinanciering zou ik ontvangen?

Hoeveel euro studiefinanciering zou ik ontvangen als thuiswonend, ouders gescheiden, woont bij de moeder en ze heeft laag inkomen(-/+800 p.m)?
Ik ga mbo niv 4 richting recht&arbeid studeren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Op onderstaande site kun je het zelf berekenen. Voor zover ik weet doet het er niet toe of je ouders gescheiden zijn voor de hoogte van de studiefinanciering. Hou er rekening mee dat je pas studiefinanciering krijgt vanaf je 18e.

http://www.ib-groep.nl/studiepunt/rekenprog/FIP112_S01.asp?jaar=2012&periode=1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de berekening van studiefinanciering wordt gekeken naar het inkomen van beide ouders, om te bepalen of je recht hebt op een aanvullende beurs.
Voor de bedragen kan je terecht op de site van DUO.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het minimale bedrag is ongeveer 74 euro per maand. De rest is afhankelijk van je thuissituatie zoals inkomsten van je ouders e of je broers/zussen hebt die ook studiefinanciering ontvangen. Je kunt je studiefinanciering berekenen op www.ib-groep.nl