Hoe en waar kan iemand ZONDER vaste verblijf- en woonplaats een paspoort aanvragen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Als je zonder vaste woon- of verblijfplaats een paspoort of identiteitskaart wilt aanvragen, kun je contact opnemen met de gemeente waar je op dat moment verblijft. De gemeente bepaalt vervolgens welke stappen je moet nemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vreemd genoeg zegt de Gemeente Den Haag hierover:
Heeft u de Nederlandse nationaliteit maar geen vaste woon- of verblijfplaats en verloopt uw reisdocument? Dan kunt u bij een aantal gemeenten een reisdocument aanvragen.
Dit kan bij de gemeenten Den Haag, Enschede, Maastricht, Echt-Susteren, Oldambt, Montferland, Bergen op Zoom, Bergeijk, Venlo, Breda en aan de balie van de gemeente Haarlemmermeer op de luchthaven Schiphol.
• U kunt alleen op afspraak terecht.
• Neem telefonisch contact op via 14 070 of vanuit het buitenland via +31 70 353 30 00. U wordt dan binnen 3 werkdagen teruggebeld voor het maken van een afspraak.
• U komt persoonlijk naar de afspraak.
• De gemeente belt u als uw reisdocument klaar ligt.
• U haalt uw reisdocument persoonlijk af. Dit moet u binnen 3 maanden na uw aanvraag doen. Daarna wordt het document ongeldig en is de gemeente verplicht het te vernietigen.
SimonV
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Zelfs als je zou samenwonen met deze persoon, heeft een WW-uitkering geen financiële gevolgen.
Alleen als je een toeslag op een van deze uitkeringen ontvangt, dan telt de thuissituatie wel mee. https://www.juridischloket.nl/familie-en-relatie/samenwonen/uitkering-en-samenwonen
SimonV
8 jaar geleden
Een briefadres is alleen een administratief adres, iemand woont er niet.
Een briefadres is tijdelijk. De gemeente spreekt in veel gevallen af hoe lang je op een briefadres ingeschreven mag blijven. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/kan-ik-een-briefadres-krijgen-als-ik-geen-vast-woonadres-heb Maar voor de zekerheid zou je deze vraag natuurlijk ook apart op GoeieVraag kunnen stellen. Wel aardig dat je iemand zo wilt helpen!