Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat uit mijn jaaropgave moet ik invullen bij de aangifte van 2013?

Bij de aangifte staan de vakken 'Arbeidskorting', 'Loonheffing' en 'Loon e.d.'. Op de jaaropgaaf van 2013 staan 'Loon loonbelasting', 'Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering' en 'Loon Zorgverzekeringswet'. Ik heb de aangifte zelf ingevuld maar krijg een bedrag terug dat in mijn ogen te hoog is. Ik ben wel sinds de zomer ongeveer 30 u/pw aan het werk. Kan het dan dat ik toch wel 'een flink bedrag' terugkrijg?

Sorry als ik onduidelijk ben..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
827

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is zeker mogelijk. In de ingeprogrammeerde regels van salarisberekeningssoftware wordt het bedrag van de loonheffingskorting toegerekend aan 12 maanden (bij maandloners). Als je minder dan een jaar hebt gewerkt, heb je nog niet het hele bedrag van de korting kunnen gebruiken. Er is daardoor te veel loonheffing ingehouden en dat trekt zich recht bij de aangifte. Als je een heel jaar werkt onder verder gelijke omstandigheden zul je zien dat het heel aardig klopt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je twijfelt, wacht dan nog een week. Dan kun je met je DigiD de vooraf ingevulde aangifte downloaden. Wel nog controleren.
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey, bedankt! Ik wist niet dat er nog een vooraf ingevulde aangifte kwam! Dacht dat 'ie er dit jaar niet was.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding