Wat uit mijn jaaropgave moet ik invullen bij de aangifte van 2013?

Bij de aangifte staan de vakken 'Arbeidskorting', 'Loonheffing' en 'Loon e.d.'. Op de jaaropgaaf van 2013 staan 'Loon loonbelasting', 'Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering' en 'Loon Zorgverzekeringswet'. Ik heb de aangifte zelf ingevuld maar krijg een bedrag terug dat in mijn ogen te hoog is. Ik ben wel sinds de zomer ongeveer 30 u/pw aan het werk. Kan het dan dat ik toch wel 'een flink bedrag' terugkrijg?

Sorry als ik onduidelijk ben..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is zeker mogelijk. In de ingeprogrammeerde regels van salarisberekeningssoftware wordt het bedrag van de loonheffingskorting toegerekend aan 12 maanden (bij maandloners). Als je minder dan een jaar hebt gewerkt, heb je nog niet het hele bedrag van de korting kunnen gebruiken. Er is daardoor te veel loonheffing ingehouden en dat trekt zich recht bij de aangifte. Als je een heel jaar werkt onder verder gelijke omstandigheden zul je zien dat het heel aardig klopt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je twijfelt, wacht dan nog een week. Dan kun je met je DigiD de vooraf ingevulde aangifte downloaden. Wel nog controleren.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey, bedankt! Ik wist niet dat er nog een vooraf ingevulde aangifte kwam! Dacht dat 'ie er dit jaar niet was.