de euro zakt in waarde..is dat gunstig als je naar de VS wil of juist niet??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Economie
1.2K

Antwoorden (3)

Nee, zo krijg je minder dollars voor je euro's en da's niet gunstig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, als de euro minder waard wordt en de US dollar even duur, moet je dus meer euro betalen voor dollars. Als je gaat, koop dan snel je dollars!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een koerst is altijd gerelateerd aan 'iets'. In jou geval zakt de euro in waarde ten opzichte van andere valuta's. En dat betekend (van ons uit gezien) dat andere valuta's juist stijgen in waarde.
Om simpeler uit te leggen, wanneer de dollar ten opzichte van de euro meer waard wordt, is deze dus ook duurder om in te kopen. Wanneer je op reis gaat is het dus verstandig om dollars in te kopen tegen het laagste tarief (wanneer de euro het meeste waard is).