Als de wintertijd ingaat moeten sommigen dan doorwerken?

moet men voor dat ene uur uitbetaald worden?
elk jaar weer ter discussie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Ja, sommige mensen moeten dan een uur extra werken tijdens hun dienst. Dit uur moet uiteraard wel uitbetaald worden door de werkgever. Als het goed is ontstaat over de uitbetaling ook helemaal geen discussie, want het spreekt voor zich.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jeetje, dit is al die jaren nooit ter sprake gekomen we hebben dit altijd gratis gedaan
ze gaan ervan uit dat tijdens de zomertijd je een uurtje korter werkt
ze moeten dit gedoe afschaffen het schept alleen verwarring

Andere antwoorden (4)

Natuurlijk moet je voor dat extra uur in de wintertijd uitbetaald worden. Je werkt toch een uur langer?
In de zomertijd krijg je weer een uur minder uitbetaald, omdat je dan een uur minder gewerkt hebt. De uren gaan gewoon door en als je nachtdienst hebt, het is 3 uur en de klok gaat terug, is het ook voor jou 2 uur. Zo werk je ongemerkt weer door tot het bijv. 7 uur is en je klaar bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aangezien je uurloon hebt, krijg je voor dat extra uur gewoon uitbetaald, want i.p.v. 8 uur heb je 9 uur gewerkt.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga t aankaarten
Als je per uur uitbetaald wordt dan hoort dat uur er natuurlijk ook bij.
Net zo goed als het uur wat er bij de zomertijd zomaar vanaf gaat.
Een uur is een uur, waar en hoe dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet men tijdens zomertijd dan ingekort worden omdat je korter werkt?
Ik denk dat dat van de werkgever afhangt. Ik ken werkgevers die dat gewoon uitbetalen en die doen dat dan andersom ook: als de zomertijd ingaan heb je pech, dan word je een uur minder uitbetaald omdat je een uur minder werkt.
Daarentegen ken ik ook werkgevers die per jaar roteren: werknemers die werken als de wintertijd ingaat krijgen geen uur extra uitbetaald, maar die werken dan ook als de zomertijd ingaat en krijgen dan weer wel een extra uur uitbetaald waardoor de boel weer uitgebalanceerd is. Hoop dat dit duidelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Toen ik in de horeca werkten, was het altijd zo geregeld voor de mensen die 's nachts werkten tijdens de klokverwisseling, dat dezelfde mensen werkten, zodat anderen niet benadeeld werden. Mensen kregen in oktober dan een uur extra betaald en in het voorjaar een uur minder betaald.