mijn ouders willen mij het huis uit. kan ik dan nog verderstuderen? wat zijn mijn mogelijkheden? want zo kan ik niet meer verder.

ik zit in mijn 6e jaar Grieks)Latijn. de situatie thuis gaat niet meer. mijn ouders willen mij het huis uit. ik zelf wil ook weg want ik kan dit allemaal niet meer aan. ik vraag me af wat er later van me zal worden. heb ik nog mogelijkheden om verder te studeren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Bedoel je met "6e jaar Grieks)Latijn" dat jij bezig bent met een universitaire studie klassieke talen? Of zit je op de middelbare school?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@amadea ik zit nu in de middelbare school ...

Antwoorden (2)

Hoi,

Ik zou je aanraden om op school in contact te komen met een vertrouwenspersoon. Die kunnen je verder helpen met dit soort vragen! Oplossen is natuurlijk altijd beter dan de problemen uit de weg te gaan. Mogelijk kan school bemiddelen en samen met jou opzoek gaan naar een oplossing.

SUCCES!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In principe kan je natuurlijk wel verder studeren alleen is het van belang dat je de studie kan blijven betalen en of je in de buurt van je studie komt te wonen. Daar moet vast wel een mouw aan te passen zijn.

Het is vervelend dat het zover komt dat je echt wg moet, maar als dat zo is, dan is het wellicht verstandig zodat zaken niet (verder) escaleren. Wel is het zo dat je ouders tot een bepaalde leeftijd moeten zorgen voor je en dus moeten blijven betalen aan studiezaken e.d.

Wellicht is het tijd om op jezelf te gaan, maar zorg dat je dit in goed overleg doet. Ga samen met je ouders zitten en bespreek alles met elkaar. Praat het uit en zorg dat je samen weer door een deur komt en maak een plan zodat je op termijn op jezelf kunt gaan wonen.

Je ouders kunnen je ondersteunen, jij kan zo op termijn je eigen leven gaan leiden en als jullie het verstandig aanpakken en met respect voor elkaar het zo oplossen hou je in ieder geval een goed contact met elkaar en kan jij gewoon verder met je studie.