betaal ik een eigen bijdrage voor incontinentiemateriaal?

ik kan hier verder weinig uitleg aan geven den ik

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hallo
ik vroeg naar eigen bijdrage niet naar eigen risico...sorry
Inekez1
6 jaar geleden
Dat ligt eraan. - Heb je het langdurig nodig en voldoe je aan de voorwaarden voor vergoeding?
- Waar ben je verzekerd?
- Haal je het materiaal bij een gecontracteerde leverancier? Niet elke verzekering heeft een contract afgesloten met elke apotheek of leverancier van dergelijk materiaal. Haal je het materiaal bij een leverancier die geen contract heeft met jouw zorgverzekeraar, dan betaal je een deel van de kosten zelf. Hoe groot dat deel is, hangt af van je verzekering. Kijk bij de vergoedingenwijzer van je eigen zorgverzekering met wie zij een contract hebben. Als je bij die leverancier of apotheek je materiaal haalt (of via internet bestelt), betaal je geen eigen bijdrage.
fisbel
6 jaar geleden
Informatie van interpender: Incontinentiemateriaal wordt vergoed vanuit de basisverzekering als:
•Je eerder bent behandeld voor incontinentieklachten, zoals pipo-poli, bekkenfysiotherapie en stepped care, en de klachten door deze behandeling niet zijn verminderd of verholpen.
•Je door je incontinentieklachten noodzakelijk langdurig incontinentiemateriaal moet gebruiken.
•Het urineverlies langer dan twee maanden duurt of als je langer dan twee weken last hebt van ontlasting verlies. Voordat je incontinentiemateriaal ontvangt, vindt er een intakegesprek plaats met de leverancier. Dan weet je zeker dat je de juiste materialen ontvangt. Het is per zorgverzekeraar afhankelijk bij welke leverancier je terecht kunt. Je krijgt ook alleen alles vergoed als je het incontinentiemateriaal ontvangt van een gecontracteerde leverancier. Als je kiest voor een niet-gecontracteerde leverancier, dan heeft dit gevolgen voor je vergoeding. Voor incontinentiemateriaal geldt vanuit de basisverzekering een eigen risico. Het eigen risico bedraagt in 2018 €385,-.

Antwoorden (1)

Ja. Dat gaat af van je eigen risico.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik raad u aan om contact op te nemen met uw zorgverzekering. Zij kunnen exact aangeven wat u vergoed krijgt uit de basisverzekering en welke kosten niet vergoed worden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Zit in de basis verzekering voor urine verlies niet voor bedplassen zonder eigen bijdrage
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" Dat gaat af van je eigen risico."
Eigen risico is GEEN eigen bijdrage, het gaat erom als je bij de apotheek die luiers koopt dat je dan nog iets bij moet betalen?
Thecis
6 jaar geleden
@buurmannetje.
Als het van je eigen risico af gaat, betekent het dat je het moet betalen zo lang je nog niet door je eigen risico heen bent. Zo lang je dat niet hebt, is het netto gewoon hetzelfde.
Mocht je nog niet door j eigen bijdrage heen zijn, dan hoef je inderdaad niet bij de apotheek te betalen, maar krijg je de rekening via de zorgverzekeraar alsnog een week of 4 later. Dus wat is nu precies je punt?