medicijnkosten uit buitenland declareren bij zorgverzekering?

Kun je medicijnen gekocht in het buitenland, declareren bij je zorgverzekering?
Beide zijn dan goedkoper uit

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Gewoon opsturen. In het ergste geval krijg je te horen dat ze niet vergoed worden, of verrekend met je eigen risico. In het beste geval krijg je ze (deels) vergoed.

Ik heb een keer een gesprek met een apotheker gehad. Die gaf als advies om alles te declareren. Je verzekering zoekt dan wel uit of het vergoed wordt. Een soort van variant op "bij twijfel niet inhalen" namelijk, "bij twijfel declareren".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niemand is graag ziek, maar ziek worden op vakantie is helemaal vervelend. Het gebeurt natuurlijk wel en dan is het prettig dat de kosten voor behandeling of medicijnen ook gewoon door de zorgverzekering vergoed worden. Bij medicijnen uit het buitenland weet je nooit zeker of je deze wel vergoedt krijgt door de zorgverzekering. Het is slim wanneer je medicijnen in het buitenland koop dat je hier een nota van krijgt zodat je altijd een bewijs hebt. Een zorgverzekeraar kan hier zeker meer informatie over geven. Via UnitedConsumers kun je je verzekeren bij zorgverzekeraar VGZ. Neem eens een kijkje op: https://www.unitedconsumers.com/zorgverzekering/alles-over-aanvullende/medische-hulp-buitenland.jsp