Is het mogelijk om een inboedelverzekering af te sluiten voor de inboedel van een schuur op een stuk agrarische grond in het buitengebied?

Op dit moment lijkt het zo te zijn dat het onmogelijk is de inboedel te verzekeren van de materialen in een schuur (gereedschappen etc.) tegen diefstal wanneer het een schuur in het buitengebied betreft waar geen woning nabij gelegen is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is op zich best mogelijk dit te verzekeren, alleen zullen door de combinatie van buitengebied, geen bewoning nabij, de aard van de goederen (gereedschap, attractief) en eventueel de bouwaard (mits niet steen/hard) er wel minimale bouwkundige en elektronische beveiligingsmaatregelen worden vereist.

Bijvoorbeeld pand / ramen en hang- en sluitwerk op niveau VRKI 3, met een NCP Grade 2 mobiel alarm met doormelding PAC.

Toegevoegd na 19 uur:
In normaal Nederlands:sloten, deuren en ramen die voldoen aan de norm "Verbeterde risico klasse indeling" die verzekeraars en beveiligers gebruiken. Die norm houdt in dat een inbreker niet direct binnen kan dringen, maar een bepaalde tijd vertraagd wordt.

Een mobiel alarm is een alarm met een bewegingsdetector dat geen vaste telefoonlijn en/of netstroom nodig heeft: het werkt op batterijen/accu en met een ingebouwde mobiele telefoon die - als het alarm afgaat- een melding doet naar een Particuliere Alarmcentrale (PAC)

Toegevoegd na 19 uur:
In normaal Nederlands:sloten, deuren en ramen die voldoen aan de norm "Verbeterde risico klasse indeling" die verzekeraars en beveiligers gebruiken. Die norm houdt in dat een inbreker niet direct binnen kan dringen, maar een bepaalde tijd vertraagd wordt.

Een mobiel alarm is een alarm met een bewegingsdetector dat geen vaste telefoonlijn en/of netstroom nodig heeft: het werkt op batterijen/accu en met een ingebouwde mobiele telefoon die - als het alarm afgaat- een melding doet naar een Particuliere Alarmcentrale (PAC)