wordt pensioen uit buitenland gekort op aow hier?

Pensioen uit buitenland gekort op aow hier?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee; voor b.v. de jaren dat je niet in Nederland hebt gewoond of gewerkt wordt je gekort op je aow. Daarvoor kun je pensioen uit het buitenland krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Wao en pensioen daar hebben we het over in de vraag. Wao is een staatsondersteuning en pensioen is wat je bij een pensioenfonds spaart meestal via je werkgever. Dus of de wao wordt gecompenseerd uit het buitenland?????????????????????
fisbel
9 jaar geleden
@ronron1212:
AOW = algemene ouderdomswet.
WAO = Wet op de arbeidsongeschiktheid
De opgebouwde AOW wordt niet gekort op het pensioen vanuit het buitenland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212: je kunt niet lezen! wao is wat anders als aow!
ronron1212
9 jaar geleden
Fisbel oef oef even niet goed op gelet maar is schrijf niet dat de aow wordt gekort ik geef alleen aan of hij wordt gecompenseerd ? want aow is een staats pensioen en het opgebouwde pensioen is spaargeld van je eigen opbouw. Ik weet niet of dat in frankrijk ook een soort aow is en of dat hier uit betaald wordt En je snap best dat ik het over da aow had ik heb het namelijk over pensioen.