Wat gebeurt er als je de vragen voor medische acceptatie niet eerlijk invult?

Bij het afsluiten van een hoge tandartsverzekering, worden er vragen gesteld over de behandelingen die je verwacht te krijgen. Als je dit niet eerlijk invult, en dus geaccepteerd wordt voor de verzekering, maar later blijkt dat je die behandelingen wél nodig hebt gehad, heeft dit dan consequenties?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sjoemelaars worden op verschillende manieren op hun vingers getikt, variërend van het terugvorderen van de kosten van het fraudeonderzoek tot het beëindigen van de polis. Een op de vier betrapte personen belandt bovendien in het landelijk waarschuwingssysteem, zodat ook andere verzekeraars weten wie als fraudeur te boek staat, aldus het Centrum Bestrijding Verzekeringscriminaliteit (CBV).

Antwoorden (2)

Uit de verzekering gezet worden, kosten zelf betalen en geen/weinig kans om bij een andere verzekering te komen
9 jaar geleden
Je naam komt in een zorgverzekerings zwartboek en daarna heb je grote problemen om je te herverzekeren.