Goedkopere Zorgverzekering, en toch Zorgtoeslag ontvangen?

Beste mensen,

Ik zit er over te denken om van ZilverenKruis over te stappen op een andere zorgverzekeraar. Ik betaal nu 132,75 euro per maand. En ben 23 jaar. Ik vind dit best veel. Daarom wil ik overstappen.

Nu krijg ik elke maand 89 euro aan zorgtoeslag. Maar is deze toeslag alleen inkomensafhankelijk? Of wordt deze ook minder als je een goedkopere zorgverzekering uit kiest? Ik kijk nu naar Ohra. En daar kost het 102 euro.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De zorgtoeslag staat los van de premie die je betaald voor je zorgverzekering. Het loont zeker om over te stappen. Kijk op meerdere vergelijkingssites, soms profiteer je van een extra korting die de vergelijkingssite heeft bedongen bij de verzekeraar.

De zorgtoeslag voor 2014 wordt wel wat lager en is afhankelijk van je inkomen en vermogen. Je kunt een proefberekening maken op de website van de belastingdienst.